Zde si můžete prohlédnout PŘÍSPĚVKY prezentované na prezenčních konferencích AUČCJ.
Tato sekce je přístupná pouze našim členům.
Jak se stát členem AUČCJ? Více info zde.
2. 11. 2024
Chatbot - pomocník lektora češtiny pro cizince, Mgr. Dita Macháčková
Seznámíte se s možnostmi i limity práce s chatbotem, naučíte se vytvářet efektivní prompty, vyzkoušíte si: plán lekce,…
Tags: 87. setkání
14. 9. 2024
Česky od A do C: materiály pro rozvoj a hodnocení mluvení a psaní, PhDr. Pavel Pečený, Ph.D.
Během workshopu si ukážeme nejnovější materiály pro studenty a vyučující a on-line rozřazovací test, které vytvořil Ústav jazykové…
Posted in: Příspěvky
Tags: 86. setkání
14. 9. 2024
Průběh učení se jazyka, Mgr. Petra Dočkalová
V rámci setkání se pokusím zprostředkovat zkušenosti z terénu. Zaměříme se na specifika učení se dalšího jazyka. Projdeme…
Posted in: Příspěvky
Tags: 86. setkání
14. 9. 2024
Rozhovor jako alternativa přijímacích zkoušek z češtiny na SŠ – zkušenosti a výzvy, Martina Škrdlantová
Žákům, kteří se hlásí na SŠ a kteří chtějí pokračovat ve studiu na střední škole, stejně jako pedagogům…
Posted in: Příspěvky
Tags: 86. setkání
14. 9. 2024
Co chystá NPI pro žáky s nedostatečnou znalostí češtiny v novém školním roce?, Mgr. Markéta Slezáková
Ve školním roce 2024/2025 pokračuje NPI v podpoře žáků s nedostatečnou znalostí češtiny. V příspěvku se dozvíte, co…
Posted in: Příspěvky
Tags: 86. setkání
4. 5. 2024
Aplikovaná improvizace a divadelní techniky ve výuce češtiny pro cizince, Bc. Helena Bartošová
Cvičení, aktivity a hry používané v aplikované improvizaci jsou vytvořeny tak, aby podpořily riskování, hravost a schopnost spontánně…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Peču, vařím, smažím – konverzační hra nejen pro děti s OMJ, Ing. Mgr. Petr Pytlík PhD.
Během workshopu jsme si představili a zahrajeme hru, jejímž primárním cílem je rozvoj jazykových kompetencí na úrovni A1/A2.…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Výtvarné umění ve výuce češtiny, Mgr. Lenka Pavelková, MSc. + Mgr. Zuzana Pourová
V rámci workshopu byly představeny a diskutovány možnosti zapojení výtvarného umění do výuky češtiny. Prošli jsme společně tipy,…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Melodie a rytmus v nácviku výslovnosti, Mgr. Michaela Paldusová
Workshop se věnoval propojení nácviku výslovnosti s rytmem a melodií vybraných básňových a písňových textů. Srozumitelná výslovnost není…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Umění poslechu (s porozuměním) a hudba, mgr et Mgr., Ph.D., Jitka Bieleń
Poslech každého jazyka, tedy jazyka cizího, nebo mateřského, má velmi blízko kumění, konkrétně kposlechu hudby. Ve chvíli, kdy…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Prezentace učebnice Levou zadní II, Mgr. Pavlína Vališová
V rámci příspěvku jsme si krátce představili koncepci učebnice češtiny jako druhého jazyka pro náctileté Levou zadní II…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Jak se dělá divadlo..., PhDr. Pavel Pečený, Ph.D.
... se studenty a studentkami různých národností a úrovní. ... za 18 týdnů od nuly až ke společnému…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Prezentace výukových materiálů pro žáky-cizince na 2. stupni ZŠ - II. díl, Mgr. Dita Macháčková
Prezentace je pokračováním souboru výukových materiálů pro žáky-cizincena 2. st. ZŠ (pro předměty český jazyk, matematika, zeměpis, dějepis,…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
4. 5. 2024
Prezentace knihy Konečně rozumím rodilým Čechům!, Mgr. Jana Rodrová + Ing. Markéta Vymětalová
Kniha je primárně určena studentům češtiny pro cizince, kteří chtějí dobře rozumět a jistě mluvit v neformálním prostředí.…
Posted in: Příspěvky
Tags: 85. setkání
9. 10. 2023
Zkoušky z češtiny jako součást přijímacího řízení na ZČU, Mgr. Iva Svatoňová
V příspěvku budou představeny zkoušky z češtiny, které musí absolvovat zahraniční uchazeči o studium na Západočeské univerzitě v…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Příprava na zkoušky pro trvalý pobyt a občanství A2/B1 z pohledu lektorky, Ing. Jana Lišková
Ve svém příspěvku bych chtěla prezentovat, s jakými požadavky se na mě obracejí lidé připravující se na zkoušky…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Zkouška z češtiny pro trvalý pobyt: aktuální podoba a možnosti přípravy uchazečů, Mgr. Ondřej Geppert
Zájem o Zkoušku z češtiny pro trvalý pobyt setrvale roste a s tím rostou též nároky na její tvorbu, administraci…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Víte vše o Zkoušce z jazyka a reálií pro účely udělování státního občanství ČR (ZKOBČ)?, Mgr. Ivana Šálená
Zkoušku z jazyka a reálií pro účely udělování státního občanství ČR (ZKOBČ) skládají zájemci o české občanství od…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Představení státní jazykové zkoušky, certifikovaných zkoušek a on-line zkoušek, Pavlína Jadrná
Prezentace shrne typy zkoušek češtiny pro cizince (od státních zkoušek po interní zkoušky), jejich formy (prezenční a online)…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Co potřebují zahraniční uchazeči při studiu na VŠ v češtině aneb Požadavky na jejich jazykovou znalost v ČR, Mgr. Kateřina Vodičková, M.A., Ph.D.
Mnohé české vysoké školy vyžadují od zahraničních studentů doložení znalosti českého jazyka na určité úrovni, obvykle podle Společného…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Aplikace a virtuální realita XR-Woman pro cizince, kteří se učí česky, Mgr. Veronika Veselá
Evropský projekt XR-Women cílí na podporu jazykové gramotnosti nejen uprchlic, na své si přijdou i fanoušci nových technologií.…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
9. 10. 2023
Představení nové učebnice Nauč se česky, Mgr. Eva Koudelíková
Kniha obsahuje snadné texty ke čtení o životě v České republice a obrázkový slovník. Nejedná se o žádný…
Posted in: Příspěvky
Tags: 82. setkání
5. 12. 2022
Český národní korpus ve výuce češtiny jako cizího jazyka, Mgr. Jana Šindlerová, Ph.D.
Jazykové korpusy představují významný zdroj informací o podobách a vlastnostech přirozeného jazyka. Pro jazykovou výuku pak představují především…
Posted in: Příspěvky
Tags: 79. setkání
16. 11. 2022
Jak najít nejlepší digitální obrázky pro výuku, Mgr. Iva Svatoňová
Obrazový materiál je v dnešní době nedílnou součástí jazykové výuky. Pomáhá nám při prezentaci a procvičení slovní zásoby, dokáže…
Posted in: Příspěvky
Tags: 79. setkání
16. 11. 2022
Kuchtíci. Stolní hra se zaměřením na děti s OMJ, Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D.
Posted in: Příspěvky
Tags: 79. setkání
16. 11. 2022
Čeština pro thajské mluvčí. Konverzace pro přežití, Bc. Nikola Popperová
Posted in: Příspěvky
Tags: 79. setkání
17. 10. 2022
Umění haiku ve výuce češtiny, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Umění haiku, tradičního žánru japonské lyrické poezie, je založeno na principu „říci mnoho při použití mála slov“. Lze…
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Jak na češtinu bez učebnice, Mgr. Eva Koudelíková
Jak učit češtinu efektivně s pomocí autentických materiálů a bez námahy. Můj seminář vám ukáže jak a proč…
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Využití audiovizuálních materiálů při výuce žáků s OMJ, Mgr. et Mgr. Tereza Švandová
Workshop bude zaměřen na ukázku možností využití audiovizuálních materiálů ve výuce dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v homogenním…
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Představení učebnice ČEŠTINA PRO TEBE, Mgr. Eva Koudelíková
Představení netradiční učebnice češtiny pro cizince.
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Česky raz dva: výukové materiály pro děti, Mgr. et Bc. Andrea Halaštová
Příspěvek představí soubor materiálů Česky raz dva (2022), který je zaměřen na výuku dětí-cizinců ve věkové kategorii 7–12…
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Znamenitý prostředek jak zintenzivňovat život češtiny v sobě: Obrazové publikace coby didaktické pomůcky při výuce cizinců, Mgr. Ivan Hartmann
Při výuce češtiny určené ukrajinským studentům AVU a FAMU v Praze jsou programově využívány obrazové publikace, neboť napomáhají…
Posted in: Příspěvky
Tags: 78. setkání
17. 10. 2022
Můžou učitel i studenti mluvit od první lekce česky?, Mgr. Petra Jirásková
Jak a proč používat ve výuce cizinců především češtinu? Jak už od prvních lekcí co nejvíce mluvit? Společně dojdeme…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Jak pečovat o duševní zdraví v době válečné krize, Mgr. Anna Kubíčková
Představíme si zajímavé zdroje a jednoduché techniky podpory duševního zdraví dětí i dospělých v kontextu krizových situací.
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Jak pracovat s předsudky a tématem války v době dezinformací, Mgr. Tereza Cajthamlová
Světová pandemie COVID-19 ještě neskončila a už nás zahlcuje další krize, tentokrát válečná. Světové události se promítají i…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Pampelišky. Integrace ukrajinských občanů v Brně a okolí, Ing. Mgr. Radka Garbuzová
Zpráva o výuce češtiny, doprovodných programech a plánech v adaptačních skupinách organizovaných skupinou dobrovolníků ČCE v Brně-Židenicích.
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Integrace ukrajinských dětí do škol v České republice. Výzvy, které čekají na učitele., Mgr. Iryna Radchenko
Příspěvek se zabývá porovnáním ukrajinské a české školy. Zaměřuje se na problémy, které vznikají při práci učitelů v…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Čeština od A do C: Představení série učebnic češtiny pro cizince Czech it UP!, Mgr. Tomáš Franta
Série učebnic češtiny pro cizince Czech it UP! z dílny Univerzity Palackého v Olomouci je kompletní. Po dílech…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Brouci v hlavě – didaktické hry nejen pro výuku jazyků, Mgr. Zuzana Janoušková, Mgr. Lenka Pavelková, MSc.
Brouci v hlavě jsou novou značkou didaktických her zaměřených především na výuku jazyků (češtiny, angličtiny a italštiny). Autorky prostřednictvím…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Srovnání českého a ukrajinského vzdělávacího systému, Mgr. Michaela Burdková
Prezentace popisuje ukrajinský vzdělávací systém v kontextu českého vzdělávacího systému, včetně dokladů o dosažení vzdělání.
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
17. 10. 2022
Představení projektu Čeština pro thajské mluvčí. Konverzace pro přežití¨, Nikola Popperová (+ Pattarawan Youyen, Štěpán Pořízek)
V příspěvku se představil projekt Čeština pro thajské mluvčí. Konverzace pro přežití. Učebnice češtiny umožní thajským mluvčím porozumět…
Posted in: Příspěvky
Tags: 77. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Blanka Tollarová, Ph.D., Interkulturní práce a její využití při vzdělávání i v dalším životě školy
Interkulturní práce je nově vznikající profese, jejímž cílem je podpora komunikace cizinců a majoritní společnosti a zejména podpora…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Branislav Makúch, Realizace Adaptačně-integračních kurzů v roce 2021
Příspěvek popíše, jak byly v roce 2021 kurzy realizovány, kdo byl do realizace zapojen a s jakými problémy se při…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Dita Macháčková, Lingvoreálie
Workshop seznámí lektory s problematikou výuky tzv. lingvoreálií, a to zejména v rámci jazykové úrovně A1/A2. Ujasníme si,…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
MgA. Sevdalina Kovářová Kostadinova, Vyprávění o symbolech České republiky
O symbolech České republiky bylo toho řečeno už mnoho, ale zdá se, že toho nemůže byt nikdy dost.…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Marie-Anna Hamanová, Slovo 21 a nástroje integrace cizinců
Slovo 21 je nevládní nezisková organizace, která od roku 2003 realizuje různorodé projekty zaměřené na integraci cizinců. Příspěvek…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Mgr. Ondřej Geppert, Koncept výuky českých a (středo)evropských reálií na Tchaj-wanu (2014–2021)
Prezentace představuje koncept výuky reálií nejen jako součásti českého studijního programu, ale i jako volitelné kurzy pro studenty…
Posted in: Příspěvky
Tags: 76. setkání
31. 3. 2022
Konverzační aktivita - dabování (včetně překladu pro ukrajinské studenty)
https://www.youtube.com/watch?v=7vNNIihtQaI
Posted in: Příspěvky
10. 1. 2022
Mgr. Dana Havlíková, Mgr. Klára Zicháčková, Profil studenta – prezentace výsledků dotazníkového šetření
Během prezentace byli posluchači seznámeni s výsledky dotazníkového šetření mezi studenty SIP s úrovní B1 a vyšší na…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Alice Kourkzi, Nový systém jazykové přípravy dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem (kurikulum, test)
Příspěvek seznámil účastníky konference s novým systémem jazykové přípravy dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem, který vstoupil…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Xenija Káva, Využití jazykového koučinku pro zvýšení efektivity výuky
Ve workshopu byla představena nová experimentální metoda výuky cizích jazyků, která dostala název jazykový koučink (podle jiné terminologie…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Mgr. Jana Rohová, Představení učebnic autorky Jany Rohové – Žák-cizinec v mé třídě, Dítě-cizinec v MŠ a Cesta kolem světa
Autorka představila své učebnice českého jazyka pro malé cizince s metodikou pro učitele a pracovními listy, které využívají…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
10. 1. 2022
Ing. Monika Černá, Učení není mučení, když si při tom hrajeme!
Workshop se věnoval možnostem využití her ve výuce. Účastníci získali náměty na vytváření vlastních jednoduchých her za využití…
Posted in: Příspěvky
Tags: 75. setkání
4. 10. 2021
Dr. Kateřina Šichová, Báječná léta pod psa ve výuce čcj: workshop k nové publikaci z řady Adaptovaná česká próza
Ve workshopu se nejprve společně zamyslíme nad možností využití adaptovaných literárních děl ve výuce čcj. Poté si vyzkoušíme…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Jitka Pourová, Jak na propagaci jazykového volnonožce
Chcete mít kurzy plné studentů? Pak se o vás musí dozvědět a vybrat si vás jako svého lektora.…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?
Svět se za života posledních čtyř až pěti generací změnil natolik, že modely vzdělávání a výchovy nutně zastarávají…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Dita Macháčková, Úniková hra online aneb Únik z nudného testování
Už jste slyšeli o únikové hře? A o únikové hře ve výuce? A co o "únikovce" online? Chcete…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Yana Leontiyeva, Ph.D. RNDr. Mgr. Renáta Mikešová, Ph.D., Žáci s odlišným mateřským jazykem na pražských základních školách. Výsledky monitoringu ve školních letech 2019/2020 a 2020/2021.
Příspěvek se zabývá výsledky dvou vln monitoringu zaměřeného na zjišťování situace žáků s OMJ na základních školách v Praze v letech…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Michaela Kopečková, Ph.D. Mgr. Eva Nováková, Slovník českých vidových dvojic pro cizince
V první části prezentace je představena strukturu slovníku, jenž byl primárně vytvořen pro potřeby nerodilých mluvčích českého jazyka.…
Posted in: Příspěvky
4. 10. 2021
Mgr. Petra Dočkalová, Využití konceptu Zkušenosti zprostředkovaného učení ve spolupráci s lidmi s odlišným mateřským jazykem
Workshop se zaměřil na proces učení a jednotlivé etapy učení cizího (nového) jazyka – z pohledu FIE, neurovědy.…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Tereza Štochlová, Večerníček jako didaktický nástroj pro výuku žáků s OMJ
Večerníčky se jeví jako vhodný didaktický nástroj pro výuku češtiny jako druhého jazyka s potenciálem rozvíjet u žáků vedle…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Lenka Suchomelová, Ph. D., Jak využívat Facebook ve výuce češtiny pro cizince?
V příspěvku společně probereme to, jak můžeme využívat Facebook (popřípadě i další sociální sítě) jako lektoři češtiny pro cizince.…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Radka Ketnerová, Karolina Shipstead, Jazyková výuka dětí s SPU a poruchami pozornosti
První, teoretická část příspěvku, se zaměří na vymezení základní terminologie a problematiky výuky jazyků u dětí s SPU…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Jana Hudečková, Včelka: využití aplikace při výuce žáků s OMJ
Aplikace Včelka dlouhodobě pomáhá žákům základních škol při potížích se čtením. Nově se také začíná věnovat přímo žákům…
Posted in: Příspěvky
2. 7. 2021
Mgr. Kateřina Konvalinová, Představení publikace Pověz mi to obrázkem
Představení nové publikace nakladatelství Portál, která se zaměřuje na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem.
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Relaxační a meditační techniky, Ing. et Ing. Martin Zikmund
72. setkání AUČCJ V západní medicíně a psychoterapii se už od 70. let minulého století úspěšně využívají meditační…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Učitelnice – dobrá praxe v online sdílení materiálů, Jakub Hejzlar
72. setkání AUČCJ Hledáte novou inspiraci? Přemýšlíte, čím zpestřit své hodiny? Jak zaujmout žáky? Je jisté, že tisíce…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak být fit a zvládat time management v digitální době, Ing. Lucie Paulovčáková, Ph.D., MBA.
72. setkání AUČCJ Workshop je zaměřený na specifika problematiky time managementu pedagogických pracovníků a na podporu vytvoření rovnováhy…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Aplikace podporující kooperaci studentů v synchronní i asynchronní výuce, Mgr. Jana Hudečková
72. setkání AUČCJ Workshop se zaměří na aplikace, jejichž prostřednictvím můžete podpořit spolupráci mezi studenty, skupinovou práci, vzájemnou…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Pracovní listy snadno a hezky, Mgr. Jitka Pourová
72. setkání AUČCJ Vytváříte si vlastní materiály na lekce? Přijďte se seznámit s programem Canva, ve kterém je…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak učit čtení: Adaptovaná próza jako didaktický nástroj, Mgr. Silvie Převrátilová
72. setkání AUČCJ Během workshopu nejprve připomeneme základní postupy a zásady práce s textem, které pomáhají zlepšit čtenářské…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Jak se nezbláznit z online výuky, Ing. et Ing. Martin Zikmund
72. setkání AUČCJ Online výuka, práce z domova a situace kolem koronaviru klade nové nároky nejen na učitele.…
Posted in: Příspěvky
2. 4. 2021
Představení učebnice Czech it UP A1, Mgr. Tereza Švarcová, Mgr. Jakub Wenzel
72. setkání AUČCJ Příspěvek představí první díl ze série učebnic Czech it UP, který pokrývá úroveň A1 SERR.…
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Kamarádi: materiály pro děti z odlišného kulturního a jazykového prostředí
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Jak účinně pomoci vietnamským studentům při studiu české výslovnosti
Posted in: Příspěvky
3. 12. 2020
Diagnostický nástroj pro češtinu jako druhý jazyk pro žáky s odlišným mateřským jazykem
Posted in: Příspěvky